duminică, 10 aprilie 2011

Concert 1.0.

Lunedi.Monday.Lundi.Montag.

mi-a mai rămas doar
înaltul cerului –
aici, cerul.
zugrăvesc aripile
îngerilor în forme de nori.
am învăţat asta de la mama.
ea întotdeauna coace fursecuri care se topesc…

…şi în baie, pasta de dinţi înspumată…


Martedi.Tuesday.Mardi.Dienstag.

Picioarele mele sunt de hârtie
pe care le dăruieşti în ziua soarelui poeţilor mei anonimi.
Ochii mei sunt cioburi de sticlă, cu ele pavezi băile nefinisate
ale amintirilor colective.


Mercoledi.Wednesday.Mercredi.Mittwoch.

Poetul e cel care caută în stele,
în crăpăturile pământului
în prăjitura bunicii decedate
în carourile costumelor roase de molii.
În lapte.
În cărţile toamnei.
În trupul femeii –
al bărbatului –
poezia.


Giovendi.Thursday.Jeudi.Donnerstag.

În ultima cameră a căzut iarna
peste podurile ochilor tăi.
zăpada face crustă
se îngrămădeşte prin cotloanele sprâncenelor,
aici e locul în care îmi întinzi mărul…



Venerdi.Friday.Vendredi.Freitag.

Prin poduri cutiile memoriei sunt aranjate pe etajere
astfel încât şoarecii uitării să poată
să mănânce doar zidul ce-i desparte de cuiburile amintirilor
mele fecunde.

Sabato.Saturday.Samedi.Samstag.

Degetele ei coboară adânc în materie,
firele ei de păr se înnoadă în spice de grâu.
torn în forma mâinilor plumb.

Şi picioarele mele devin piedestale
…să aşez pe ele degete…
Supra-
puse.


Domenica.Sunday.Dimanche.Sonntag.

În ziua soarelui împleteşti părul
în funii pe care le zideşti în cui.
E zi odihnă pentru dispersarea cuvintelor scrise –
în lacuri apa se aşează în straturi de sare în care pâinea nu oxidează.

Afară pe o ramură de metal, un tată
în tată-şi îmbracă mustăţile cu cenuşă de grâu…



:V:I:T:R:I:O:L:

Prin rânduri de secară doar picioarele mai lasă dâre de linişte.
Prin băile publice doar persoanele înmănuşate sunt puncte în versuri
de apă.

aici mormolocii fac front comun cu

frigul…


Histrion.ik-ul thanatic.

Îmi pocnesc oasele de tabac
prin tablouri în care doar frigul mai desenează
linie-punct-pată
linie-punct-pată
linie-punct-pată
.
.
.
Pânza clădită în ritmuri de jazz – anotimpuri de percuţie.

Niciun comentariu: